Trim for HO vg1 A+B

Nå er vi skikkelig i gang! De to vg1-klassene fra HO-avdelingen våre hadde gym i morges. Skikkelig god, gammeldags gym.

Gymlærer Margrethe Dybvad elsker go’vær og gym. Derfor utetrim tidlig en fredag morgen. På gressplena mellom Idrettsbygget og «Låven».

– Dagens tema er styrketrening med kroppen som redskap. Muskler, bein, armer og ledd. God gammeldags styrketrening, sa Margrethe i en bitteliten pause underveis.

Bli-kjent-faktoren ble også godt ivaretatt. Elevene i en passe stor ring med god øyekontakt og nærhet til medelever. To fluer i en smekk. Det eneste vi savna var nok et «tra-la-la-la-la» samt pianomusikk fra gymlærer’n.

Ellers; legg merke til høyreleggen til gymlærer’n. Ut på tur, aldri sur, endte med beinbrudd for Margrethe. Men å droppe gymtimene er uaktuelt. Elevtrening = lærertrening. Nyttig med styrketrening for alle.

Og dermed er skoleårets aller første skoleuke snart en del av historiepensumet. Mye bli-kjent-med-hverandre-aktiviteter, men vi har også kommet godt i gang med hovedsyslene dette skoleåret. Timer med naturfag, timer med engelsk, timer med byggfag, timer med frisørfag og timer med norsk.

Go’vær hele uka igjennom, trivelige elever og mye gøy har satt Korona-spøkelset litt i bakgrunnen. Måtte det forbli slik.

Spørsmål?

Hos oss er det alltid noen som kan bistå deg

Følg oss

Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons
Last mer

Instagram poster
🌸FBIE-gjengen er kjendiser i bladet! Sjekk ut den flotte artikkelen på bladet.no🌸

 @bladetlokalavis #aglo #aglofbie #aglovgs
#kvislabakkenskole #fbie #frisørblomsterinteriørogeksponeringsdesign #interiør #eksponeringsdesign #stjørdalkommune @aglo_fbie @aglovgs
I dag ble årsutstillingen Kreativ implosjon  åpnet av rektor. 
Det er elever ved Vg1 Håndverk, design og produktutvikling og Vg2 Søm og tekstilhåndverk som stiller ut produktene sine.
Utstillingen vil stå frem til 17. juni
Følg oss
This error message is only visible to WordPress admins
There has been a problem with your Instagram Feed.