fbpx
HO-avdelingen med historietur

TEKST OG FOTO: Anne-Lise Sundbø

Utfluktenes tid er langt fra fra forbi for Aglo-elevene. I dag var det HO-elevene (helse- og oppvekst) sin tur.

Avdelingen dro på felles tur til Værnes museum. Ikke lange turen, men kjempeartig, lell.

Vi gikk samlet fra sentrum til Værnes der vi ble møtt av Helle og Aud som tok vare på oss hele dagen.

Målet for dagen var som følger: å forstå oss selv og samfunnet i et historisk perspektiv

Det målet føler vi at vi oppnådde i dag med god hjelp fra våre omvisere som gjorde en fremragende jobb.

Så det ble en fantastisk dag i flotte omgivelser; guiding  «Hæsjgata», Prestegårdshagen og Værnes kirke, samt en tur i utstillingen: «I mørket- livet bak blendingsgardina».

Vi anbefaler alle å ta turen for å se hvordan livet var for stjørdalingene i de årene landet vårt var okkupert av tyskerne, det var en utstilling til ettertanke.

 

Spørsmål?

Hos oss er det alltid noen som kan bistå deg

Følg oss

Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons

Facebook poster

Instagram poster
VG1 Bygg er i full sving! Her jobber de med å montere royalimpregnert tretak på en gapahuk som skal til Markabygda Montessori Skole! 🌟💪
✨️Wow! Vi føler oss så priviligert som har fått lov til å tilbringe to inspirerende timer sammen med designer og kunstner Edda Gimnes i dag! ✨️Tenk å være så heldig å få lov til å ikle seg den samme kåpa som Cardi B og Lady Gaga har brukt i sine musikkvideoer og kampanjer (ja, jeg mener den eksakt samme kåpa)✨️ Elever og lærere fra HDP, FBIE og Søm tar med oss lærdom og inspirerende ord fra Edda: Aldri gi opp drømmen din✨️ Alt trenger ikke å være perfekt✨️ Tør å gjøre feil✨️Du kommer langt med hardt arbeid✨️Tål de nederlag som kommer✨️ Tør å spørre om hjelp - det verste du får er et nei✨️Jobb med det du elsker! ✨️💃🏻 takk, @edzgimnes , håper vi sees snart igjen❤️

#eddagimnes #design #cardib #ladygaga #aglofbie #aglohdp #aglovgs
Deilig med snølek i herlig vintervær. #aglovgs #yrkesfag #velgyrkesfag #påbyggingtilgenerellstudiekompetanse