Slik blir starten – for lærer og elev!

Archive Page Title - Mozart

 

Vi byr på en del overraskelser denne gangen. Vi ramser opp:

  • Mer enn ti nye ansatte
  • Flere elever enn noen gang – vi passerer 200
  • Flere nye klasserom i undervisningsbyggets første etasje
  • Mange lærere får nye kontorer
  • Rundkjøringen… der har det jammen skjedd mye!
  • etc. etc.

Og i år velger aglo.no å vise programmet for både ansatte og elever. De ansatte «varmer opp» med sitt program resten av denne uka, mens elevene våre altså dukker opp førstkommende mandag.

Onsdag 15. august (pedagogisk personale (lærere, miljøarbeidere og lærlinger)
08.00            Morgenmøte i salongen – Odd Anders og Thomas
09.00-10.00  Nye datarutiner, pålogging m.m., Leif Roar. Ta med pc!
10.00-11.30   Arbeid på avdeling
11.30-12.30   Lunsj
12.30-16.00   Petra Røise – «Selvfølelse og  motivasjon i kommunikasjon med elever»

Torsdag 16. august
08.00-11.30   Arbeid på avdelingene
11.30            «Bli-kjent-dag», med sosialkomiteen (mange nyansatte).

Fredag 17. august
08.00-09.00    Morgenmøte med kaffe
09.00-11.30    Arbeid på avdelingene
11.30-12.00    Lunsj
12.00-14.30    Arbeid etter avtale med avdelingsleder
14.30-15.30    Thomas og Gørild – «om egenart og utfordringer»
15.30-16.00    Avdelingsledermøte

Mandag 20.august (ansatte og elever)
08.00             Morgenmøte
08.30-09.30  Forberedelser

09.30             Årets første skolebuss til Aglo går fra Halsen Ungdomsskole (merket Aglo)
09.45             Ansatte ute for å møte elevene med info, lett prat. «Velkommet, jeg heter, osv.»

NB! Merking på dørene i undervisningsbyggene

10.00            Oppmøtetid for elevene

10.15-11.40    Elevene samles i klassene. Avdelingslederne har ansvaret. Presentasjon av            elever/lærere. Omvisning på skolen. Gjennomgang av informasjonshefte – skoleskyss.
11.50-13.00     Samling i salongen. Kaffe, servering, presentasjon av personalet, musikk.
13.10-15.00     Elevene samles i klassene.
15.00-16.00     Møte for pedagogisk personale

Tirsdag 21. august
08.00             Infomøte om tur
08.40             Elevene møtes i klassene. Avdelingsleders ansvar.
Tur: Storrunden – natursti, kaffe/saft. Grilling på tunet
12.00-15.00    Elevene møtes i klassene.
15.10-16.00    Team-/avdelingsmøte med oppsummering og videre planlegging

Onsdag 22. august og torsdag 23. august

Vi er i gang!

Fredag 24.august
14.00-15.00    Ukeslutt, skoletur, elevråd, musikk, premiering for natursti  m.m.

NB! Valg til elevråd innen mandag 3. september  – elevrådsmøte påfølgende uke.

Skoletur torsdag 6. og fredag 7. september

Vi ønsker alle et godt skoleår !!